شرکت نور صنعت تجهیز فردوس

ساخت وبلاگ

نحوه کار هود شیمی

هود شیمی محفظه ای تهویه شده است که در آن گازها، بخارات و دود گرفته شده و از محل کار خارج می شود. یک فن که در بالای ساختمان آزمایشگاه قرار دارد، هوا و آلاینده های موجود در هوا را از طریق مجرای متصل می کشد و آنها را به اتمسفر تخلیه می کند.

هود معمولی که در آزمایشگاه‌های دانشگاه پرینستون یافت می‌شود به یک ارسی جلویی متحرک و یک بافل داخلی مجهز است. بسته به طراحی آن، ارسی ممکن است به صورت عمودی، افقی یا ترکیبی از این دو حرکت کند و با عمل به عنوان یک مانع بین کارگر و آزمایش، محافظتی را برای کاربر هود فراهم می کند.

 

شکاف‌ها و بافل‌های داخل هود شیمی هوا را هدایت می‌کنند و در بسیاری از هودها می‌توان آن‌ها را تنظیم کرد تا یکنواخت‌ترین جریان را ایجاد کند. مهم است که از مسدود شدن بافل ها توسط ذخیره سازی بیش از حد مواد یا تجهیزات جلوگیری شود، زیرا این امر به طور قابل توجهی بر مسیر لوله داخل هود و در نتیجه راندمان جذب هود تأثیر می گذارد.

قاب اریب شده اطراف صفحه هود که ایرفویل نامیده می شود، با حذف منحنی های تیز برای کاهش تلاطم، امکان جریان یکنواخت هوا به داخل هود شیمی را فراهم می کند.

حجم ثابت – جایی که خروجی لوله یا مقدار هوای کشیده شده از داخل کاپوت ثابت است. در این پیکربندی، هنگامی که ارسی پایین می‌آید و سطح مقطع دهانه هود شیمی کاهش می‌یابد، سرعت جریان هوا (سرعت چهره) از طریق هود به نسبت افزایش می‌یابد. بنابراین، سرعت هوا در صفحه هود با پایین آمدن ارسی افزایش می یابد.

 

حجم هوای متغیر – جایی که خروجی لوله یا مقدار هوای کشیده شده از داخل کاپوت با بالا رفتن یا پایین آمدن ارسی به منظور حفظ سرعت ثابت صورت متفاوت است. بنابراین، هنگامی که ارسی پایین می آید و سطح مقطع دهانه هود شیمی کاهش می یابد، سرعت جریان هوا (سرعت چهره) از طریق هود ثابت می ماند و حجم کل هوای تخلیه شده را کاهش می دهد.

 

جهت ارتباط با واحد فروش با شماره 09924040145 تماس حاصل فرمایید.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود شیمیایی, هود شیمی, هود ضد اسید, هود آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 104 تاريخ : دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت: 18:10

تفاوت آون های آزمایشگاهی

اگر در حال خشک کردن، نرم کردن، پیر شدن یا استریل کردن هستید، انتخابی از آون ها و فناوری های گرمایشی برای انجام کار دارید. در اینجا مروری بر انواع مختلف دارد:

آون آزمایشگاهی جابجایی جاذبه:

  • جایگزین کم هزینه (به جای آون‌‌های همرفت مکانیکی) زمانی که یکنواختی دما در درجه اول اهمیت قرار ندارد
  • زمانی استفاده شود که پودر یا ماده ای که باید گرم یا خشک شود در اثر جریان هوای تولید شده توسط فن مختل شود.

آون آزمایشگاهی همرفت مکانیکی:

  • دارای یک فن موتوری برای فشار دادن هوا به داخل عناصر گرمایشی و داخل محفظه است
  • فن توزیع یکنواخت تر هوا را امکان پذیر می کند
  • برای یکنواختی دمایی خوب یا زمان گرم شدن/خشک شدن سریعتر طراحی شده است

آون ایمنی:

  • این آون‌های جابجایی مکانیکی دارای یک صفحه دمنده هستند که در صورت وقوع انفجار در داخل آون از شما در برابر آسیب محافظت می‌کند.
  • ضد انفجار نیست – از احتراق مواد فرار جلوگیری نمی کند
  • در صورت وقوع انفجار، پنل دمنده نیروی انفجار را از شما دور می کند

آون وکیوم:

  • در مواقعی که به کمبود جو یا جو بی اثر نیاز دارید استفاده کنید
  • گرمایش در آون‌خلاء اتفاق می افتد که در آن هوا جابجایی وجود ندارد. نمونه قفسه را در دستگاه قرار دهید تا گرما از دیواره های جانبی از طریق قفسه فلزی به نمونه منتقل شود.
  • نیاز به پمپ خلاء جداگانه دارد

جهت ارتباط با واحد فروش با شماره 09924040145 تماس حاصل فرمایید.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : آون آزمایشگاهی, فور آزمایشگاهی, خشک کن آزمایشگاهی, استریل کننده آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت: 18:09

تفاوت یخچال آزمایشگاهی با یخچال خانگی

صراحتا بگویم یخچال آزمایشگاهی با یخچال خانگی تفاوتی ندارد. تفاوت در استفاده و الزامات کالیبراسیون آن نهفته است.

یخچال خانگی وسیله‌ای است که برای نگهداری محصولات خوراکی مانند شیر، ماست، میوه‌ها، سبزیجات، گوشت‌ها، نوشیدنی‌های سرد، آب آشامیدنی، گوشت‌های شیرین و غیره استفاده می‌شود. آن را روشن کنید و مواد غذایی را داخل آن قرار دهید. با این حال، هنگام استفاده از یخچال در آزمایشگاه به دلیل ماهیت اقلام ذخیره شده، نیاز به نگهداری و مراقبت مناسب دارد.

یخچال آزمایشگاهی عمدتاً برای نگهداری موارد زیر استفاده می شود:

  • نمونه ها قبل از تجزیه و تحلیل
  • استانداردهای کاری حساس به دما

دستورالعمل استفاده از یخچال آزمایشگاهی

  • هیچ نمونه یا ماده مرجع نباید در معرض دید قرار گیرد، بلکه باید در کیسه های پلاستیکی یا ویال های استاندارد مهر و موم شود. این برای جلوگیری از آلودگی متقاطع به دلیل نزدیکی به نمونه های دیگر ضروری است.
  • نمونه های حساس به نور نیاز به نگهداری در کیسه های تیره یا ویال های کهربایی رنگ دارند.
  • برچسب ها باید به درستی چسبانده شوند و با یک فیلم شفاف پوشانده شوند تا به دلیل تراکم رطوبت واجد شرایط نباشند.
  • مواد شیمیایی، استانداردها، مواد غذایی و دارویی را در مناطق دمایی مناسب و متناسب با شرایط نگهداری آنها نگهداری کنید. وسوسه نشوید که نمونه را در هر فضای موجود قرار دهید زیرا هدف مورد نیاز را برآورده نمی کند.
  • توصیه می شود کابینت ها را برچسب گذاری کنید و یک رکورد به روز از مکان های نمونه نگهداری کنید که باید از طریق سوابق کاربر به روز شود. این همچنین باعث صرفه جویی در زمان با ارزش در مکان یابی نمونه ها و استانداردها در صورت نیاز می شود
  • کابینت ها و قفسه ها را فقط پس از قطع برق حداقل به صورت هفتگی تمیز کنید

الزامات کالیبراسیون

یخچال آزمایشگاهی بر خلاف یخچال خانگی نیاز به کالیبراسیون روزانه و نگهداری سوابق کالیبراسیون مانند هر ابزار آزمایشگاهی دیگری دارد.

یک دماسنج مدرج در یک بشر حاوی روغن سیلیکون در کشوهای مختلف و فریزر قرار داده می شود. درب بسته شده و پس از تثبیت به مدت 15 دقیقه، قرائت دما ثبت می شود. دمای کابینت ها باید بین 2 تا 8 درجه سانتی گراد و در فریزر از 10- تا 20- درجه سانتی گراد باشد.

یخچالی که به درستی نگهداری و کالیبره شده باشد به حفظ نمونه ها و استانداردها برای مدت زمان طولانی کمک می کند. هرگز نباید از یخچال آزمایشگاهی برای نگهداری مواد خوراکی و نوشیدنی استفاده کرد زیرا آلودگی تصادفی مواد شیمیایی ذخیره شده می تواند منجر به عواقب جدی شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با واحد فروش شرکت نور صنعت تجهیز فردوس تماس حاصل فرمایید.

خانم فراستی 09924040145

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : یخچال آزمایشگاهی, یخچال دارویی, یخچال داروخانه, یخچال داروسازی, یخچال درب شیشه ای, یخچال ویترینی, یخچال و فریزر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 93 تاريخ : يکشنبه 29 آبان 1401 ساعت: 11:31

هر آنچه که در مورد یخچال آزمایشگاهی و پزشکی باید بدانید

وقتی صحبت از یخچال آزمایشگاهی و پزشکی به میان می‌آید، هر تأسیساتی نیازهای منحصر به فرد خود را برای ذخیره‌سازی سرد دارد. آزمایشگاه‌های تحقیقاتی زیست‌پزشکی برای نگهداری نمونه‌های حیاتی در دماهای دقیقاً کنترل‌شده به سردخانه نیاز دارند، در حالی که کلینیک‌های پزشکی ممکن است برای نگهداری دارو، واکسن‌ها، کیسه‌های خون یا اعضای بدن به آن نیاز داشته باشند.

برخلاف یخچال های معمولی آشپزخانه، یخچال آزمایشگاهی و پزشکی به تجهیزات طراحی شده ویژه برای اهداف آزمایشگاهی نیاز دارد. این یخچال ها پایداری دمایی یکنواختی را فراهم می کنند و در نتیجه نمونه ها و سرم های بیولوژیکی حیاتی را حفظ می کنند.

بیایید به مفصل بحث کنیم که چگونه یخچال آزمایشگاهی و پزشکی می تواند نقش اساسی در فرآیندهای دارویی و آزمایشگاهی ایفا کند.

یخچال آزمایشگاهی چیست؟

یخچال های آزمایشگاهی علاوه بر حفظ دمای ثابت و پایین با حداقل نوسانات، به گونه ای طراحی شده اند که محکم تر بوده و بازیابی سریع دما را ارائه می دهند. این امر به ویژه در شرایطی که درب یخچال به طور مداوم باز و بسته می شود بسیار مهم است. به عنوان مثال، یخچال‌های بیودارویی ما، گردش هوای اجباری را ارائه می‌دهند که بازیابی سریع پس از باز شدن درب را فراهم می‌کند و یکنواختی محفظه را حفظ می‌کند.

علاوه بر این، یخچال‌های پزشکی دارای آلارم‌های صوتی و تصویری هستند که به کارکنان در مورد دمای بالا یا پایین هشدار می‌دهند. این آلارم‌ها همچنین می‌توانند در صورتی که درب یخچال تا آخر بسته نباشد، خاموش شوند و از محافظت نمونه‌های حیاتی اطمینان حاصل شود.

یخچال های آزمایشگاهی معمولاً در محدوده دمایی 0 تا 10+ درجه سانتی گراد کار می کنند.

پیدا کردن یخچال پزشکی مناسب برای امکانات شما

بیایید در مورد عناصر مختلفی که باید هنگام خرید یخچال آزمایشگاهی در نظر بگیرید صحبت کنیم.

اندازه و ظرفیت

هنگام انتخاب یک یخچال آزمایشگاهی، مهم است که نیازهای ذخیره سازی خود را در نظر بگیرید، زیرا نحوه ذخیره سازی واحد خود می تواند بر عملکرد دمایی آن تأثیر بگذارد.

یخچال‌های پزشکی زمانی بهترین عملکرد را دارند که بین 30 تا 80 درصد بارگیری شوند زیرا یخچال‌های خالی از بالا تا پایین دستگاه دچار نوسانات دمایی زیادی می‌شوند. در این حالت ممکن است هوای سرد به درستی گردش نکند و منجر به ایجاد نقاط داغی شود که به نمونه های ذخیره شده آسیب می رساند.

 

 

مانیتورینگ دما

نظارت بر دمای یخچال آزمایشگاهی خود برای اطمینان از محافظت و نگهداری محتویات بسیار مهم است. در حالی که همه یخچال‌های علمی دارای خوانش دما در قسمت بیرونی واحدها هستند، توصیه می‌کنیم دما را از طریق دیتالاگر برای نظارت طولانی‌مدت و قابل اعتماد ثبت کنید. این دیتالاگرها دمای داخلی دستگاه را در بازه های زمانی تعیین شده توسط کاربر ثبت می کنند.

لاگرهای مبتنی بر USB، مانند آنهایی که با یخچال‌های درجه پزشکی ما ارائه می‌شوند، اطلاعات را در یک درایو ذخیره می‌کنند و به تکنسین‌های آزمایشگاه اجازه می‌دهند عملکرد دما را از طریق نمودارها و صفحات گسترده مشاهده کنند.

همین امروز از یخچال‌های آزمایشگاهی با کارایی بالا نور صنعت تجیز استفاده کنید!

یخچال‌های آزمایشگاهی ما با سه پیکربندی مختلف برای بانک‌های خون، واکسن و کاربردهای دارویی عرضه می‌شوند. آنها ذخیره‌سازی درجه پزشکی و داروسازی را ارائه می‌دهند و دارای دو سنسور دمای اضافی و ثبت داده‌ها هستند.

برای اطلاعات بیشتر از یخچال و فریزر آزمایشگاهی با تیم فروش نور صنعت تجهیز فردوس تماس بگیرید.

خانم فراستی 09924040145 

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : یخچال آزمایشگاهی, یخچال دارویی, یخچال داروخانه, یخچال داروسازی, یخچال درب شیشه ای, یخچال ویترینی, یخچال و فریزر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 103 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 17:55

یخچال آزمایشگاهی در آزمایشگاه چه کارایی دارد؟

یخچال های آزمایشگاهی به طور خاص برای نگهداری نمونه ها، واکسن ها و داروها در محدوده دمایی بسیار خاص طراحی شده اند.

یخچال آزمایشگاهی توسط مراکز بهداشتی و حرفه ای برای نگهداری نمونه ها و همچنین واکسن ها و داروها در دمای مشخصی استفاده می شود تا از خراب نشدن آنها اطمینان حاصل شود.

یخچال‌های آزمایشگاهی دارای طیف، اندازه و مشخصات هستند، اما هدف آنها یکسان است – اطمینان از نگهداری اقلام در دمای مناسب.

آنها با یخچال‌های خانگی که در خانه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها یافت می‌شوند متفاوت هستند، زیرا این محدوده دمایی بسیار خاص را به طور مداوم و بدون نقص حفظ می‌کنند.

محدوده دما، که به عنوان زنجیره سرد نیز شناخته می شود، بین +2Oc و +8oc است و یخچال های استاندارد برای رسیدن به این هدف به اندازه کافی قدرتمند یا دقیق نیستند.

یخچال‌های آزمایشگاهی دارای ویژگی‌های ویژه‌ای از جمله دماسنج‌های پیشرفته و آلارم‌هایی هستند که در صورت افزایش یا کاهش دما از محدوده مورد نیاز به صدا در می‌آیند.

در زیر نگاهی دقیق تر به یخچال های آزمایشگاهی و ویژگی های آنها می اندازیم.

آنها در طیف وسیعی از اندازه ها هستند:

آزمایشگاه های مختلف بسته به نیازهای نگهداری و فضای موجود برای نصب یخچال های آزمایشگاهی با اندازه های متفاوت نیاز دارند.

به این ترتیب، یخچال های آزمایشگاهی در اندازه های مختلف از جمله کوچک و متوسط وجود دارند.

یخچال های کوچک را می توان بر روی میز یا زیر میز نصب کرد، در حالی که یخچال های متوسط تقریباً به اندازه و شکل یک ماشین ظرفشویی خانگی هستند.

آنها مجهز به دماسنج و زنگ هشدار هستند:

تمام یخچال های آزمایشگاهی به صورت استاندارد دارای دماسنج و زنگ هشدار هستند که در صورت خارج شدن دما از محدوده به صدا در می آید.

دماسنج ها بسیار دقیق هستند و هم دمای هوای داخل یخچال و هم یک پروب گلیسین دوم را کنترل می کنند که دمای داروهای ذخیره شده در یخچال را تکرار می کند و اندازه گیری دمای دقیق تری از داروها را ارائه می دهد.

قفل های ایمن برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز:

یخچال های آزمایشگاهی به طور استاندارد دارای قفل امنیتی برای جلوگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز به واحد هستند. این به چند دلیل مهم است از جمله:

  • از دزدیده شدن داروها و واکسن ها جلوگیری می کند
  • دسترسی شخصی به نمونه ها / نمونه های بالقوه خطرناک را متوقف می کند

یخچال یا فریزر:

یخچال های آزمایشگاهی به‌عنوان فریزر نیز در دسترس هستند و می‌توان از آن‌ها برای نگهداری نمونه‌ها، واکسن‌ها و داروهایی که نیاز به انجماد دارند استفاده کرد.

آنها دارای همان ویژگی های یخچال آزمایشگاهی هستند، از جمله دماسنج، زنگ هشدار و قفل، اما به جای خنک کردن اقلام، آنها را به دقت منجمد می کنند.

درست مانند یخچال‌های آزمایشگاهی، فریزرهای آزمایشگاهی باید توسط مراکز بهداشتی و درمانی و پزشکان استفاده شوند تا استانداردهای لازم برای نگهداری و بهداشت تحمیل شده بر آنها را رعایت کنند.

در بیشتر موارد، یک آزمایشگاه هم به یخچال آزمایشگاهی و هم فریزر آزمایشگاهی نیاز دارد.

در خرید یخچال آزمایشگاهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر نیاز به خرید یخچال یا فریزر آزمایشگاهی دارید، باید شرایط ذخیره سازی خود را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید اندازه مناسب را خریداری می کنید.

همچنین به این فکر کنید که آیا باید روی یک دماسنج سرمایه گذاری کنید که دمای واکسن و نه فقط دمای داخل یخچال را کنترل کند.

اکثر تولید کنندگان یخچال آزمایشگاهی گزینه گارانتی تمدید شده را نیز ارائه می دهند – یخچال ما یک سال به صورت استاندارد ارائه می شود – و همچنین یک برنامه خدمات.

طرح‌های خدماتی همیشه ارزش استفاده از یخچال‌های آزمایشگاهی را دارند، زیرا یخچال‌های آزمایشگاهی سرمایه‌گذاری قابل توجهی هستند و باید بخواهید یخچال‌های خود را در بهترین حالت ممکن نگهداری کنید.

این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که یخچال و فریزر آزمایشگاهی همانطور که باید کار می کند و از هرگونه قطع یا خرابی جلوگیری می کند. همچنین به  حداکثر رساندن طول عمر دستگاه کمک می کند.

اگر در مورد یخچال های آزمایشگاهی سؤالی دارید، لطفاً با واحد فروش نور صنعت تجهیز فردوس تماس بگیرید.

خانم فراستی 09924040145 

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : یخچال آزمایشگاهی, یخچال دارویی, یخچال داروخانه, یخچال داروسازی, یخچال درب شیشه ای, یخچال ویترینی, یخچال و فریزر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 92 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 11:06

بسیاری از آزمایشگاه‌ها و بسیاری از سازمان‌های صنعتی از آون آزمایشگاهی در حین کار معمولی استفاده می‌کنند. دانستن اینکه فور/ آون برای چه کسانی است، چه کاربردهایی دارد، چند درجه سانتی‌گراد در آن‌ها قرار دارد و موارد دیگر مهم است.

انواع آون برای آزمایشگاه

اول از همه، آون آزمایشگاهی از نظر دما برای استفاده از 25 درجه سانتیگراد تا 3000 درجه سانتیگراد مناسب است. تا دمای 700 درجه سانتیگراد را آون و بالاتر از 500 درجه سانتیگراد را آون می نامند. در آون های آزمایشگاهی این نوع است: کوره های 1000-3000 درجه سانتی گراد، آون های ویژه، آون های لوله ای، آون های خلاء.

– آون لوله ای برای انجام سنتز و خالص سازی ترکیبات آلی و گاهی در سنتز آلی استفاده می شود. فرآیندهای حرارتی آون لوله شامل تصفیه آلی است. تسریع در پیری؛ نرم شدن؛ پوشش؛ خشک کردن؛ و بیشتر.

آون های خلاء – مواد به ویژه فلزات را تا دمای بسیار بالا حرارت داده و فرآیندهایی مانند لحیم کاری، فیلتراسیون و عملیات حرارتی را با قوام بالا و آلودگی کم انجام می دهند.

استفاده شما از آون آزمایشگاهی چیست؟

مهم است که هنگام خرید آون ، در مورد گزینه های مختلف تحقیق کنید، درک کنید که واقعا به چه چیزی نیاز دارید، چه استفاده ای از آون گاز نیاز دارید. فقط پس از اینکه به طور کامل نیاز دارید، جزئیات را برای مشاوره حرفه ای بگذارید. پرسنل شرکت با دانش زیاد در مورد فور های آزمایشگاهی خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند.

آون آزمایشگاهی چگونه کار می کند؟

یک فور آزمایشگاهی در واقع به شکل عملیات حرارتی عمل می کند. این عملیات ترکیبی از گرمایش و سرمایش است که برای فلزات و آلیاژهای حالت جامد به منظور به دست آوردن شرایط یا خواص مورد نیاز از مواد در فرآیند اعمال می شود. گاهی اوقات، تیمارها در یک فور آزمایشگاهی در یک اتمسفر خاص انجام می شود، یعنی استفاده از گازهای تعیین شده با هدف کنترل جو فرآیند و تأثیر بر نتیجه مطلوب از نظر خواص مواد فرآیند.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : آون آزمایشگاهی, فور آزمایشگاهی, خشک کن آزمایشگاهی, استریل کننده آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 91 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 11:05

آون های آزمایشگاهی تجهیزات استانداردی هستند که در اکثر آزمایشگاه های بالینی، پزشکی قانونی، الکترونیک، پردازش مواد و تحقیقاتی یافت می شوند. آون های آزمایشگاهی دمای یکنواخت و کنترل دقیق دما را برای گرم کردن، پخت، تبخیر، استریل کردن و سایر عملکردهای آزمایشگاهی صنعتی فراهم می کنند.

دمای فر از محیط تا بالای 300 درجه سانتیگراد متغیر است.

انواع آون های آزمایشگاهی

آون های دیجیتال استاندارد – ساخته شده برای فرآیند گرمایش و خشک کردن، کنترل دقت دما و ایمنی را ارائه می دهد.

آون های سنگین – معمولاً در کاربردهای صنعتی برای آزمایش خاک/دانه ها و خشک کردن نمونه های بیولوژیکی استفاده می شود.

آونهای با دمای بالا – آون‌های سفارشی با دمای بالای 500 درجه سانتی‌گراد. عایق اضافی دیوارها و درهای فر.

آون های خلاء – که به آن آون های خشک کن نیز می گویند برای حذف رطوبت از اشیاء بدون پختن آنها استفاده می شود. گرما از دیواره‌های جانبی تولید می‌شود و به یک پمپ خلاء خارجی نیاز دارد تا محیطی با فشار کم ایجاد کند که اکسیداسیون را در طول خشک شدن به حداقل برساند.

آون های همرفت با هوای اجباری – که به آن آون های همرفت مکانیکی نیز می گویند، با کمک یک فن دمنده، هوای گرم به اطراف محفظه آون فشار داده می شود. این یک توزیع یکنواخت هوای گرم ایجاد می کند و گرم شدن سریع و زمان بازیابی را فراهم می کند. نکته قابل توجه این است که گرمایش همرفت می تواند به دلیل نیروی فن باعث خشک شدن بیش از حد شود. نمودار زیر را ببینید.

آون های همرفت گرانشی – هوای گرم به طور طبیعی وقتی منبسط می‌شود بالا می‌آید و نسبت به هوای اطراف آن چگالی کمتری دارد. این آون ها جایگزین ارزان قیمتی برای آون های همرفتی اجباری هستند. نمودار زیر را ببینید.

 

تفاوت بین آون های هوای اجباری و آون های جریان گرانشی

آون های آزمایشگاهی برای چه مواردی استفاده می شود؟

خشک کردن یا آبگیری – حذف رطوبت از نمونه ها. به طور معمول در آزمایشگاه های محیطی، بیولوژیکی و بالینی انجام می شود.

استریل کردن – حذف یا نابود کردن باکتری ها یا میکروارگانیسم ها از چیزی. معمولاً برای استریل کردن تجهیزات آزمایشگاهی استفاده می شود.

آنیلینگ – برای حذف تنش های داخلی و سخت شدن فلز یا شیشه استفاده می شود. فلز یا شیشه حرارت داده می شود و اجازه می دهیم به آرامی خنک شود.

تبخیر – برای تبخیر حلال های اضافی مانند آب از محلول برای تولید محلول غلیظ یا اندازه گیری نقطه ذوب آنها استفاده می شود.

هنگام انتخاب فور یا آون، کاربردها، ابعاد، ظرفیت و بودجه آزمایشگاه را در نظر بگیرید. نور صنعت تجهیز فردوس یک تامین کننده آون های آزمایشگاهی است. راه حل های آزمایشگاهی با کیفیت بالا با قیمت های رقابتی.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : آون آزمایشگاهی, فور آزمایشگاهی, خشک کن آزمایشگاهی, استریل کننده آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 92 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 11:04

آون های آزمایشگاهی لوازمی چند منظوره هستند که در صنایع علمی و تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد آنها در فرآیند پخت، پخت یا خشک کردن مواد مختلف که بعداً در آزمایشگاه‌های علمی، صنعت داروسازی و در فرآیندهای تولید استفاده می‌شوند، ضروری است.

موارد استفاده از آون های آزمایشگاهی

آون های آزمایشگاهی مواد را از طریق روش همرفت گرم می کنند. این ماده به جای محفظه اصلی در یک محفظه جداگانه قرار می گیرد. از تغییر مواد جلوگیری می کند اما حرارت آنقدر قوی است که آن را خشک یا درمان کند.

انتقال حرارت در فرآیند جابجایی گرانشی با تفاوت هوای گرمتر و سردتر حاصل می شود. توزیع گرما بسیار ضعیف است، بنابراین اکثر فورهای آزمایشگاهی بر اساس یک اصل همرفت مکانیکی کار می‌کنند، جایی که عایق اتلاف انرژی کمتری تولید می‌کند و از خروج گرمای تابشی جلوگیری می‌کند.

آون ها دارای جداره های دوتایی با لایه ای عایق (معمولاً هوا) بین آنها هستند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. دیوار داخلی از موادی با رسانایی حرارتی کم ساخته شده است. لایه بیرونی از فلز ساخته شده است. آنها مجهز به یک فن گردش هوای گرم هستند که امکان توزیع یکنواخت گرما را فراهم می کند.

آنیل کردن

برخی از مواد مانند شیشه یا فولاد نیاز به چند مرحله برای افزایش انعطاف پذیری خود دارند. از آنجایی که آون های آزمایشگاهی می توانند ماده را بدون آسیب رساندن به آن گرم و خنک کنند، در صنایع متالورژی یا تجهیزات پزشکی استفاده می شود. موادی که فرآیند بازپخت را طی کردند به راحتی برش داده می شوند و به محصولات مشخص شده مدل می شوند.

پخت

آزمایشگاه های علم مواد صنعت داروسازی از فور های آزمایشگاهی استفاده زیادی دارند. فرآیند پخت، ماده را بدون رطوبت زدایی گرم می کند. به عبارت دیگر باعث صرفه جویی در رطوبت ماده می شود.

خشک کردن

خشک کردن برای آزمایشگاه های بالینی و بیولوژیکی لازم است تا مواد را با رطوبت زدایی حفظ کنند. آون های خلاء و آون های هوای اجباری رطوبت را با دقت حذف می‌کنند تا نمونه در دمای پایین‌تر خشک شود، در حالی که آون های همرفتی گرانشی رطوبت را از طریق جریان هوای سبک‌تر از نمونه‌ها خارج می‌کنند، زیرا این ذرات ظریف احتمال بیشتری دارد که خرد شوند.

پخت

پخت یکی دیگر از کاربردهای راحت آون های آزمایشگاهی است. صنایع نیمه هادی و زمینه های علمی که از پلیمر در تحقیقات خود استفاده می کنند از فرآیند پخت سود زیادی می برند. وسیله ای برای ساخت چسب، اپوکسی و انواع ترکیبات پلیمری است. همچنین در سیستم های فضایی به دلیل استحکام پیوند بهتر بین مواد استفاده می شود.

استریل کردن

در نهایت، کوره های آزمایشگاهی در زمینه پزشکی برای استریل کردن استفاده می شود. حرارت موجود در آون، تجهیزات آزمایشگاهی مورد استفاده برای عملیات و همچنین ظروف شیشه ای را که برای اهداف تحقیقاتی باید تمیز باشند، استریل می کند. درجه حرارت برای استریل کردن حدود 320 درجه فارنهایت است. این روش حداقل 45 دقیقه طول می کشد و پس از آن مواد به تدریج خنک می شوند تا ترک نخورند.

آون های آزمایشگاهی در صنعت

قبل از خرید فور آزمایشگاهی، باید با یک سازنده اجاق صنعتی مشورت کنید تا ببینید به چه نوع فر نیاز دارید. هنگامی که به دنبال یک فور آزمایشگاهی عالی هستید، به آنچه صنعت شما نیاز دارد توجه کنید.

انواع مختلف آون های آزمایشگاهی دارای ویژگی های متعددی هستند که به طور مداوم در طول سال ها توسعه یافته اند. بنابراین تجهیزات قابل اعتماد و قدرتمند هر سال بهبود می یابند و با نیازها و نیازهای آزمایشگاه ها سازگار می شوند.

مشتری می تواند از بین طیف وسیعی از مدل ها انتخاب کند که آیا فر برای سرمایه گذاری سریع در نظر گرفته شده است یا مجهز به برنامه های متعدد با چندین فاز است.

آون های جابجایی مکانیکی، فور های خلاء، آون های ثقلی و آون های با دمای بالا می توانند در صنعت داروسازی و آزمایشگاه ها کمک کننده باشند. از طرف دیگر، آون های چند منظوره و با هوای اجباری در خشک کردن ظروف شیشه ای استفاده می شوند، در حالی که آون های خلاء می توانند مواد ظریف را خشک کرده و حلال های قابل اشتعال را حذف کنند. آون های رومیزی و آزمایشگاهی راه‌حل ایده‌آلی برای فضاهای کوچک‌تر و زمانی که نیاز به استریل کردن، خشک کردن یا خشک کردن بارهای دسته‌ای کوچک دارید، هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آون های آزمایشگاهی و اینکه چگونه می توانند نیازهای روش های آزمایشگاهی شما را برآورده کنند، با شرکت نور صنعت تجهیز فردوس تماس بگیرید.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : آون آزمایشگاهی, فور آزمایشگاهی, خشک کن آزمایشگاهی, استریل کننده آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 86 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 11:02

معرفی چمبر های محیط زیست

چمبر محیط زیست چگونه کار می کند؟

چمبر محیطی یک فضای بسته است که در آن شرایط محیطی مانند دما و رطوبت قابل کنترل است.

برخی از محفظه ها نیز می توانند با وارد کردن اسپری نمک به داخل محفظه، خوردگی را شبیه سازی کنند.

ابعاد این محفظه ها ممکن است بسته به نوع محصولی که باید آزمایش شود، بسیار متفاوت است.

اندازه ها بین 20 تا 400000 لیتر است که برای آزمایش کل کامیون به اندازه کافی بزرگ است!

چمبر آب و هوا برای چیست؟

عملکرد اصلی چمبر های آزمایش محیطی، آزمایش رفتار محصولاتی است که ما هر روز از آنها استفاده می کنیم، در شرایط آب و هوایی شدید.

به عنوان مثال، خودرویی که در آب و هوای خشک بسیار خوب کار می کند ممکن است در محیط های با رطوبت بالا به درستی کار نکند.

چمبر های زیست محیطی به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا محصولات خود را در یک محیط واحد تحت فشار قرار دهند.

یک محفظه محیطی امکان آزمایش محصول را در هر دو نوع آب و هوای قاره ای، با زمستان های سرد و تابستان های گرم، و آب و هوای مدیترانه ای با دمای بالاتر، فراهم می کند.

چمبر های محیطی، اگر به درستی کالیبره شوند، نتایج قابل اعتمادی تولید می کنند که عملکرد محصول را در چرخه زندگی واقعی آن شبیه سازی می کند.

معایب آن این است که این یک فرآیند انرژی بر است که می تواند بر دمای داخل محفظه آزمایش نیز تأثیر بگذارد.

مرطوب کننده های اولتراسونیک برای تبدیل آب به بخار به گرما متکی نیستند.

بخار آب با جاری شدن آب روی دیافراگم ایجاد می شود که در فرکانس های اولتراسونیک ارتعاش می کند.

قطرات خارج شده از این روش بسیار نازک هستند و می توانند به سرعت در هوای محفظه آزمایش تبخیر شوند.

سپس هوای مرطوب شده به محفظه آزمایش منتقل می شود. سیستم مورد استفاده در چمبر های آزمایش آب و هوایی FDM به نظر ما کارآمدترین است.

مزایای اصلی استفاده از فناوری اولتراسوند در چمبر عبارتند از:

  • عملکرد بهتر برای تولید رطوبت
  • بهره وری انرژی بهتر
  • سیستم بی صدا در حین کار
  • کار سرد، یعنی عدم تولید گرمای بیشتر
  • تولید فوری رطوبت

برای اطمینان از دقیق بودن تست های محصول، سازندگان باید بدانند که چگونه یک چمبرها آب و هوا را کالیبره کنند.

اگر علاقه مندید بدانید که چرا کالیبره کردن آن بسیار مهم است، این مقاله را بخوانید.

کالیبراسیون صحیح چمبر های آزمایش برای نتایج قابل اعتماد ضروری است.

چمبرهای آزمایش مختلف بسته به نحوه کار چمبر‌های محیطی و اینکه محفظه در کدام بخش استفاده می‌شود، فرآیندهای کالیبراسیون متفاوتی دارند، بنابراین لازم است قبل از شروع فرآیند کالیبراسیون با سازنده محفظه تماس بگیرید تا ببینید کدام روش صحیح است.

چمبر محیط زیست چگونه کار می کند؟

اصل عملکرد چمبر محیطی این است که تمام شرایط را می توان به صورت دستی از طریق انواع فرآیندهای مکانیکی مدیریت کرد.

دما توسط یک بخاری برقی برای گرم کردن یا یک واحد تبرید برای خنک کردن محفظه کنترل می شود.

برای مثال، برای شبیه‌سازی اثر خورنده دریا، محققان محلول نمک را از طریق نازل داخل محفظه اسپری می‌کنند و یک غبار ریز ایجاد می‌کنند که کل محصول را می‌پوشاند.

رطوبت در محفظه آزمایش را می توان به دو روش مختلف شبیه سازی کرد: تبخیر آب با منبع گرما یا با فناوری اولتراسوند.

بخار آب معمولاً از طریق یک مولد بخار وارد محفظه آزمایش می شود که آب را گرم کرده و بخار ایجاد می کند. این بخار به سمت بالای محفظه محیطی بالا می رود، جایی که دوباره خنک می شود و رطوبت کل در محفظه آزمایش افزایش می یابد. این روش مفید است زیرا می تواند رطوبت بالا را در محفظه های بزرگ و نسبتاً سریع ایجاد کند.

چه چیزی را می توان در یک چمبر آب و هوایی آزمایش کرد

به طور بالقوه، یک چمبر اقلیمی می تواند هر نوع محصولی را آزمایش کند، زیرا هر چیزی که می تواند به بازار عرضه شود باید ابتدا تحت آزمایشات آب و هوایی قرار گیرد تا ویژگی های مورد انتظار سازنده را تأیید کند یا صرفاً مطابق با مقررات رسمی نهادهای نظارتی باشد.

رایج ترین برنامه های چمبر عبارتند از:

  • هوافضا، دفاع و مخابرات: بخش‌هایی که به آزمایش‌های شدید با دمای بسیار بالاتر یا زیر صفر، شوک‌ها و ارتعاشات، با توجه به استفاده از محصول نهایی نیاز دارند.
  • نیروی هوایی، دفاع و مخابرات: مناطقی که در بیشتر موارد شامل آزمایش‌های «افراطی» با دمای بسیار بالا هستند. بالا یا زیر صفر، ضربه ها، شوک ها و ارتعاشات خاص، با توجه به استفاده ای که از محصول نهایی خواهد شد.
  • غذا و نوشیدنی: برای تعیین مدت ماندگاری محصولات، تاریخ انقضا و زمان مقاومت مواد غذایی در شرایط بهینه ای که از کارخانه خارج شده است. همچنین در مورد بسته بندی و تماس بسته بندی/محصول اعمال می شود.
  • مواد شیمیایی/آرایشی/دارویی: برنامه دیگری که مقررات آن با توجه به دخالت مستقیم سلامت انسان بسیار سخت است: به تحلیل عمیق ما در بخش داروسازی و تست پایداری ICH مراجعه کنید.
  • مواد شیمیایی/آرایشی/دارویی: حوزه دیگری که با توجه به دخالت مستقیم سلامت انسان، کنترل‌های آن به‌ویژه سخت‌گیرانه است: تجزیه و تحلیل عمیق ما را ببینید. در بخش داروسازی و تست های ICH برای به اصطلاح تست پایداری
  • مصالح ساختمانی: ساختمان‌هایی که در آن زندگی می‌کنیم تحت فشارهای مستمر و مختلفی مانند هوازدگی قرار دارند. مصالح ساختمانی می تواند تحت تأثیر این تنش های ثابت قرار گیرد. در این راستا، به بینش ما در مورد کربناته شدن بتن و محفظه آب و هوایی برای آزمایش مواد مراجعه کنید.
  • مصالح ساختمانی: ساختمان هایی که ما در آن زندگی می کنیم در معرض استرس های مداوم از انواع مختلف مانند آب و هوا هستند. مصالح ساختمانی می توانند از این یادآوری های مداوم به شدت آسیب ببینند. بینش ما را در مورد کربناتاسیون بتن و محفظه آب و هوایی برای آزمایش مواد ببینید
شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : چمبر آزمایشگاهی, چمبر پایداری, چمبر تست دما و رطوبت, چمبر تست شرایط محیطی, انکوباتور آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 94 تاريخ : سه شنبه 17 آبان 1401 ساعت: 18:23

چمبر های تست آزمایشگاهی و چمبر های پایداری برای چه مواردی استفاده می شود؟

چمبر های آزمایش آزمایشگاهی یک محیط کوچک را برای آزمایش اثرات تنش‌هایی مانند دما، رطوبت، نور، خوردگی و ارتعاش بر روی یک نمونه یا محصول تکرار میکنند. اطلاعات به‌دست‌آمده امکان شناسایی و تصحیح هر گونه مشکل احتمالی را فراهم می‌آورد و اطمینان حاصل می‌کند که محصول در شرایط سخت مطابق مورد نظر عمل می‌کند. این اطلاعات بسیار مهمی است که این واحدها را به ابزارهای ارزشمندی در صنایع زیست محیطی، دارویی، علوم غذایی و الکترونیک و غیره تبدیل می کند.

روش‌های تست طیفی از آزمایش دمای ساده تا آزمایش شوک حرارتی را شامل می‌شود که محصول را در معرض تغییرات سریع دما تا ± 70 درجه سانتی‌گراد در دقیقه، غربالگری استرس محیطی (ESS)، تست ارتفاع، تست پایداری نوری، و AGREE (گروه مشاوره در مورد قابلیت اطمینان تست تجهیزات الکترونیکی) که در آن یک سری آزمایش دما، رطوبت و ارتعاش انجام می شود.

بازگشت سرمایه و راحتی فاکتورهای اصلی هستند که هنگام تصمیم گیری برای آوردن تجهیزات چمبر آزمایش در خانه به جای اتکا به امکانات تست بیرونی نقش دارند، مزایایی که به طور شگفت انگیزی به شرکت های کوچکتر و همچنین شرکت های بزرگتر تعمیم می یابد.

چگونه یک چمبر تست آزمایشگاهی / چمبر پایداری انتخاب کنم؟

انواع و اندازه‌های متعدد چمبر‌های آزمایش/ چمبر‌های پایداری موجود، زمینه‌ساز اهمیت انجام تحقیقات شما قبل از خرید است. برای تعریف ویژگی های لازم برای روش تست یا نیازهای ذخیره سازی خود وقت بگذارید:

  • برای کاربردهای در دمای بالا، چمبرها بسته به جنس ساخت آنها می توانند به بیش از 200 درجه سانتیگراد برسند.
  • گزینه‌های تبرید عبارتند از CO2، با قابلیت کاهش تقریباً فوری دمای محفظه تا -73 درجه سانتی‌گراد، و LN2 برای کاهش آن به -185 درجه سانتی‌گراد. تبرید مکانیکی را می توان از طریق کمپرسور تک مرحله ای یا نوع آبشاری دو مرحله ای به دست آورد. کندانسورهای خنک کننده هوا مقرون به صرفه هستند، اما ممکن است اتاق را گرم کنند و به فضای بیشتری نیاز دارند. کندانسورهای خنک کننده آب گرما تولید نمی کنند، اما به منبع آب نیاز دارند.
  • زمان پایین آمدن و افزایش سرعت دستگاه را در نظر داشته باشید، زیرا متغیرهای زیادی بر این اعداد تأثیر می‌گذارند، از جمله اندازه، محدوده دما، و قدرت سیستم گرمایش یا تبرید.
  • اگرچه رایج ترین محدوده رطوبت نسبی 20-98٪ RH است، گزینه هایی مانند سیستم های تصفیه هوای خشک می توانند این میزان را بیشتر کاهش دهند.
  • به دنبال ویژگی هایی مانند کنترل کننده های مبتنی بر ریزپردازنده باشید. autotune; نمایشگرهای LED، LCD یا LCD لمسی و دما و RH؛ و حسگرهای RH حالت جامد.
  • مدل‌های رومیزی در دسترس هستند. جوشکاری درز دیوارهای محفظه داخلی و همچنین واشر مناسب نصب شده احتمال نشتی را کاهش می دهد.
شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : چمبر تست دما و رطوبت, چمبر تست شرایط محیطی, چمبر پایداری, چمبر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 97 تاريخ : سه شنبه 17 آبان 1401 ساعت: 18:23

کاربرد و عملکرد هود شیمی در محیط آزمایشگاه

هود شیمی چیست؟

هود شیمی قطعاتی از تجهیزات آزمایشگاهی یا دستگاه های محفظه ای هستند که از انتشار هوای مضر به خارج از محفظه جلوگیری می کنند. استفاده از این هودها به روش‌های انجام شده در فضای آزمایشگاه، نیازهای ایمنی، حفاظت از نمونه‌ها/محتوا، اندازه آزمایش و نوع دودهای موجود بستگی دارد. این اصطلاح نامی است که به دستگاه‌هایی داده می‌شود که بسته به محتوای مورد استفاده بر اساس یک اصل مهار دود کار می‌کنند. دستگاه هایی مانند هود اگزوز، محفظه های سایبان، کمدهای بخار، رادیو ایزوتوپ ها، کابینت های ایمنی زیستی، جعبه های دستکش و غیره همگی در یک دسته از هودهای بخار قرار می گیرند.

استفاده اصلی از هود شیمی

مهمترین کاربرد دستگاه بخور تخلیه زباله های موجود در هوای آزمایشگاه یا منطقه ای است که در آن آزمایش با استفاده از محتوایی که بخارهای مضر منتشر می کند، است. در یک محیط آزمایشگاهی، آزمایش ها حاوی مواد مختلفی مانند مواد شیمیایی، گازها، بو، مواد خورنده یا قابل اشتعال هستند. همه این اقلام به نوعی بخاراتی را منتشر می کنند که هوا را برای گردانندگان و پرسنل حاضر در آزمایشگاه آلوده می کند. به منظور جلوگیری از انتشار آلاینده ها و محافظت از اپراتورها، از این هودها در منطقه نزدیک آزمایش استفاده می شود.

توابع مورد نیاز هودشیمی

استفاده از هودهای شیمی بستگی به ماهیت آزمایش و سناریوی آزمایشگاه دارد، به این معنی که برای تمرین پروتکل های ایمنی و عملیات در آزمایشگاه ضروری است. برای اطمینان از ایجاد پروتکل های ایمنی، عملکردهای زیر دود هود مورد نیاز است:

  • رها کردن

رها کردن عملکرد یک هود شیمی است که آن را به توانایی رقیق کردن گاز مضر بیرون آمده در داخل محفظه مجهز می کند. این که این هوا با استفاده از یک گاز جاذب موجود در خارج به طور موثر در خارج از محفظه تخلیه می شود.

  • عملکرد برگشت ناپذیر

این عملکرد یک هود دود را قادر می سازد تا از برگشت هر گونه گاز مضر تخلیه شده به داخل اتاق از داخل محفظه جلوگیری کند. برای اطمینان از عملکرد، بهترین راه این است که هود را با یک فن تهویه از طریق یک لوله وصل کنید. لوله کشی چندگانه تنها زمانی مناسب خواهد بود که در یک اتاق یا طبقه جداگانه استفاده شود. نصب یک فن تهویه در انتهای خط لوله، کارایی عملکرد را تضمین می کند.

  • عایق

یکی دیگر از عملکردهای ضروری یک هود عملی این است که با داشتن یک پنجره شیشه ای محکم در جلو، عایق داخل و خارج محفظه هود را فراهم کند.

  • کنترل سرعت باد

یکی دیگر از عملکردهای ضروری یک هود، داشتن سرعت مکش مناسب است که از خروج گازهای خطرناک از داخل جلوگیری می کند. عناصری که در مورد کنترل مکش و سرعت باد تصمیم می گیرند گرمای تولید شده، مواد مورد استفاده و خواص آنها هستند.

  • مقاومت

گاهی اوقات موادی که در داخل هود شیمی قرار می‌گیرند، دودهای خورنده یا گرم شده منتشر می‌کنند که در طی آزمایش‌ها یا آزمایش‌ها بسیار مضر هستند. برای محافظت از هندلرها و اطمینان از حداکثر پروتکل های ایمنی، هودهای بخار باید در برابر اثرات اسیدی و حرارتی مقاوم باشند.

کلمه پایانی

کاربرد و عملکرد هودهای شیمی بستگی به نوع آزمایش و مواد قرار داده شده در داخل آن دارد. در کنار ویژگی‌ها، اندازه هود، مواد سطح، وسایل، رنگ، لوازم جانبی و انتخاب‌های مبتنی بر بودجه نیز بر انتخاب و استفاده از یک دستگاه در محیط آزمایشگاهی تأثیر دارند.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود شیمیایی, هود شیمی, هود ضد اسید, هود آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 84 تاريخ : شنبه 14 آبان 1401 ساعت: 19:02

کدام نوع چمبر برای آزمایشگاه شما مناسب است؟

از چمبر‌ها تا جعبه‌های دستکش، انکوباتورها تا چمبرهای محیطی، کاربران آزمایشگاه چگونه تصمیم می‌گیرند که به چه تجهیزاتی نیاز دارند؟ در حالی که برخی از همپوشانی در قابلیت ها وجود دارد، هر یک از این چمبر ها کاربردهای متفاوتی را ارائه می دهند. در اینجا یک مرور کلی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که کاربران عملکردی را که باید داشته باشند – بدون خرید بیشتر از آنچه نیاز دارند، دریافت می کنند:

چمبرها اساسی ترین از چهار گزینه هستند. آنها در درجه اول برای ذخیره و خشک کردن نمونه های حساس به رطوبت و رطوبت کم استفاده می شوند. ماده خشک کن قرار داده شده در داخل قوطی بخار آب را از واکنش دهنده هایی که رطوبت گیر هستند جذب می کند.

 چهار نوع چمبر وجود دارد:

  • استاندارد، که نیاز به نظارت و عملکرد دستی دارد. اگر ماده خشک کن اشباع شود، از طریق حرارت دادن یا جایگزینی نیاز به بازسازی دارد.
  • دارای فن‌ها و بخاری‌های برقی خودکار است که ماده خشک‌کننده را بازسازی می‌کند، بنابراین نظارت دستی لازم نیست.
  • تصفیه گاز ورودی ثابتی از گاز بی اثر را برای رسیدن سریعتر به رطوبت نسبی فراهم می کند.
  • وکیوم از یک پمپ خلاء برای حذف هوا و رطوبت استفاده می کند. برای موادی که ممکن است توسط هوا آسیب ببینند و نیاز به نگهداری کاملاً خشک دارند، چمبر خلاء ایمن ترین از چهار نوع است.

از آنجایی که چمبر ها می توانند مقرون به صرفه ترین باشند، ارزش نگهداری و خشک کردن را دارند، اما نمی توانند کنترل محیطی فراتر از این را فراهم کنند. آنها همچنین پاسخ های سریعی ارائه نمی دهند.

جعبه های دستکش امکان دستکاری مواد را در یک محیط مهر و موم شده و شفاف می دهند. معمولا جعبه های دستکش که برای سنتز شیمیایی، کاربردهای دارویی، جوشکاری لیزری و مواد شیمیایی ویژه استفاده می شوند، بسیار متنوع هستند. آنها با طراحی منحصر به فرد خود از تماس بین کاربران و مواد بالقوه خطرناک جلوگیری می کنند. محفظه ایزولاتور جعبه حاوی شکاف هایی با دستکش است که به طور کامل مهر و موم شده اند. شکاف های دستکش به کاربران اجازه می دهد تا وسایل داخل محفظه را جابجا کنند.

موادی که در محیط ایزوله جعبه دستکش به خوبی کار می کنند ایزوتوپ های رادیواکتیو، ویروس ها، DNA و مواد شیمیایی سمی هستند. جعبه های دستکش علاوه بر ارائه محفظه، می توانند پارامترهای محیطی مانند دما، رطوبت، اکسیژن و غیره را کنترل کنند.

دو نوع جعبه دستکش عبارتند از:

  • جعبه های دستکش برای استفاده با مواد خطرناک شامل HEPA و دریچه های ایمنی فیلتر بخار آلی برای محافظت از کاربران در برابر ذرات و بخارات مضر است.
  • جعبه های دستکشی که فضای بی اثری با خلوص بالا ایجاد می کنند.

دستکش‌ها در لاستیک، نئوپرن یا نیتریل موجود هستند یا ممکن است برای جابجایی با مواد خطرناک درمان شوند.

انکوباتورها احتمالاً رایج ترین چمبر آزمایشگاهی هستند. انکوباتورها یک محیط کنترل شده و بدون آلودگی برای کشت سلولی و بافتی و کشت باکتریایی در حال رشد فراهم می کنند. انکوباتور دما، رطوبت، اکسیژن و دی اکسید کربن را برای محافظت از نمونه ها حفظ می کند. میکروبیولوژیست ها و زیست شناسان مولکولی برای کارهای تجربی خود به انکوباتورها تکیه می کنند.

پنج نوع اولیه انکوباتور موجود است:

  • انکوباتورهای همه منظوره شامل جابجایی مکانیکی (یا اجباری) هستند که دارای یک فن برای پراکندگی هوا و یکنواختی قوی هستند. و همرفت گرانشی (یا طبیعی) برای محیطی با تلاطم جریان هوا کم.
  • انکوباتورهای دی اکسید کربن یک شبیه سازی بهینه از محیط رشد سلولی طبیعی ایجاد می کنند.
  • انکوباتورهای یخچالی برای تعیین نیاز اکسیژن بیولوژیکی (BOD) و نیاز اکسیژن شیمیایی (COD)، کشت سلولی و باکتریایی، و سایر کاربردهایی که نیاز به محیط کنترل شده زیر و بالاتر از دمای محیط دارند، ایده آل هستند.
  • دستگاه های انکوباتور تکان دهنده باعث تحریک و رفع نیاز به تجهیزات اضافی می شوند و در عین حال باعث صرفه جویی در فضا می شوند. از اینها برای کشت مایع و لکه های شستشو استفاده کنید.
  • انکوباتورهای BOD یا جوجه کشی با دمای پایین، کنترل دقیق دما را برای کاربردهای اکسیژن بیوشیمیایی تولید می کنند.

هنگام کار با مواد خطرناک از انکوباتور استفاده نکنید.

چمبر های محیطی اثرات شرایط محیطی را بر روی مواد و محصولات صنعتی، قطعات الکترونیکی و اقلام بیولوژیکی آزمایش می کنند. شرایط ممکن است شامل رطوبت، درجه حرارت شدید، تشعشع، ارتعاشات، اسپری نمک، آب و هوا، نور ماوراء بنفش خورشید و موارد دیگر باشد.

این چمبر ها به ارزیابی کیفیت محصول، ارزیابی قابلیت اطمینان محصول و مشخص کردن نقاط ضعف تولید کمک می کنند. به عنوان مثال، یک سازنده سوپاپ ممکن است دریچه‌ها را داخل محفظه‌ای با رطوبت بالا قرار دهد تا مشخص کند که چقدر سریع زنگ می‌زنند یا خورده می‌شوند. تنظیم پارامترهای داخل محفظه می تواند پیشرفت تخریب را آشکار کند. از طریق این آزمایش، تولید کنندگان می توانند طول عمر معمول محصولات خود را بیاموزند.

برخی از چمبر های محیطی بهترین انتخاب برای آزمایش های شیمیایی، آزمایش های رشد حیوانات و گیاهان، آزمایش های رشد میکروبی و غیره هستند.

در حالی که الزاماً گران‌ترین از چهار گزینه نیست، چمبر‌های محیطی می‌توانند پیچیده باشند و از مدل‌های میز تا اندازه چمبر متغیر باشند.

کدام یک برای آزمایشگاه شما بهترین است؟

برای تعیین اینکه کدام چمبر بهترین است، به موارد زیر فکر کنید:

  • چه محیط خاصی مورد نیاز خواهد بود؟
  • چه سطحی از قابلیت اطمینان یا دقت لازم است؟
  • آیا ایمنی موضوعی است که باید در نظر گرفته شود؟

پاسخ به این سؤالات احتمالاً بهترین انتخاب را نشان می دهد. برای سوالات باقی مانده، با کارشناسان پشتیبانی فنی ما تماس بگیرید. همچنین مجموعه ای از چمبرها، جعبه های دستکش، انکوباتورها و چمبرهای محیطی را مشاهده کنید.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : انکوباتور آزمایشگاهی, انکوباتور معمولی, انکوباتور یخچالدار, شیکر انکوباتور معمولی, شیکر انکوباتور یخچالدار, شیکر انکوباتور یخچالدار دو قلو, نویسنده : Ferasati بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت: 11:28

آون

 

آون ها در آزمایشگاه برای چه مواردی استفاده می شوند؟

آون های آزمایشگاهی که در طیف وسیعی از کاربردها استفاده می شوند، مجموعه ای از علوم را پوشش می دهند که برای اهداف مختلف صنعتی، تحقیق و توسعه ضروری است. در اینجا، ما شما را از طریق کاربردهای مختلف این قطعات ضروری راهنمایی می کنیم.

آون آزمایشگاهی: بررسی اجمالی

رایج‌ترین آون‌های آزمایشگاهی از دمای محیط تا حدود 300 درجه سانتی‌گراد متغیر هستند که در زمینه‌های شیمی، زیست‌شناسی، داروسازی و پزشکی قانونی استفاده می‌شوند. آون هایی که در دمای بالای 300 درجه سانتیگراد کار می کنند به طور سنتی برای کاربردهای تخصصی تر در فیزیک، الکترونیک و پردازش مواد استفاده می شوند.

آون

ناوبری سریع

  • انواع آون های آزمایشگاهی
  • موارد استفاده از آون های آزمایشگاهی
  • و استفاده های دیگر

انواع آون های آزمایشگاهی

  • فور یا آون های سنگین

این فور‌های مقاوم که در کاربردهای صنعتی استفاده می‌شوند، با اتصالات و اثاثیه سنگین تقویت می‌شوند تا در برابر استفاده از خشک‌کردن و پخت مقاومت کنند.

  • فورهای دیجیتال استاندارد

فورهای دیجیتال استاندارد که برای اهداف عمومی مانند گرمایش و خشک کردن ساخته شده اند، برای ارائه دقت، کنترل و ایمنی ساخته شده اند.

  • فور های هات باکس

برای محیط هایی ساخته شده است که دقت مطلق به ویژه ضروری نیست، اما به درستی نمونه های در حال آزمایش را پخته می کند.

  • آون های ذوب موم

برای ذوب و نگهداری موم به منظور بافت شناسی (مطالعه آناتومی میکروسکوپی سلول ها و بافت های گیاهان و حیوانات) استفاده می شود.

  • آون های با دمای بالا

آون‌های با دمای بالا که به‌طور سفارشی برای برآورده کردن مشخصات مورد نیاز آزمایشگاه‌های مربوطه ساخته شده‌اند، با عایق اضافی برای درب‌ها و دیواره‌های کابینت ساخته می‌شوند، زیرا از دمای بالای 500 درجه سانتی‌گراد استفاده می‌کنند. به طور گسترده در صنعت هوافضا استفاده می شود.

موارد استفاده از آون های آزمایشگاهی

  • آنیلینگ

فرآیند بازپخت شامل حرارت دادن و سپس خنک کردن مواد مانند شیشه یا فولاد به منظور کاهش سختی و افزایش شکل پذیری است. فور های با دمای بالا در این فرآیند، اغلب در کاربردهای متالورژی، تولید تجهیزات پزشکی و صنایع علم مواد استفاده می شود. این مواد آنیل شده را می توان با سهولت بیشتری برش داد و شکل داد تا در تولید چیزهایی مانند سرنگ و کاتتر استفاده شود.

  • درمان دای باند

آون های آزمایشگاهی از طریق ترکیبی از خشک کردن و پختن، مواد را به منظور سفت شدن ترکیب شیمیایی آنها خشک می کنند. این وسیله ای برای ایجاد اپوکسی، چسب، پلاستیک و لاستیک مورد استفاده در تحقیقات پلیمری، فناوری نانو و صنایع نیمه هادی است. افزایش استحکام باند همچنین برای چسباندن قطعات به طور مستقیم بر روی مدار بسیار مفید است، که بسیاری از آنها در سیستم‌های نظامی، فضایی و پزشکی استفاده می‌شوند.

  • خشک کردن

یک ضرورت برای بسیاری از آزمایشگاه های زیست محیطی، بیولوژیکی و بالینی. در خشک کردن نمونه ها از همرفت گرانشی، هوای اجباری و آون های خلاء برای حذف رطوبت از آنها استفاده می شود.

فور های هوای اجباری و خلاء برای نمونه هایی مناسب هستند که به راحتی شکسته می شوند، زیرا رطوبت را از بین می برند و نقطه جوش آب را پایین می آورند و اجازه می دهند نمونه در دمای پایین تری خشک شود.

در همین حال، فور‌های جابجایی گرانشی اغلب برای خشک کردن ذرات ریز استفاده می‌شوند، زیرا ممکن است با جریان هوای زیاد پراکنده شوند و برای محافظت از این نمونه‌های ظریف به جریان هوای طبیعی‌تری نیاز دارند.

  • پخت پلی آمید

پلی‌آمید که به شکل مایع به اجاق اضافه می‌شود، سپس به صورت حرارتی پخته می‌شود تا یک لایه نازک یا لایه‌ای برای مصارف مختلف، از جمله پوشش بافر استرس برای لایه‌های توزیع مجدد، چسبندگی، اتصال براده‌ها و موارد دیگر ایجاد شود.

در ابتدایی ترین حالت، فور های آزمایشگاهی نیز می توانند برای استریل کردن تجهیزات آزمایشگاهی و ظروف شیشه ای استفاده شوند. در آون با هوای گرم، دمای ایده آل باید حداقل 160 درجه سانتیگراد باشد و محتویات در این گرما به مدت 45 تا 60 دقیقه کنترل شود.

آون

یک دوره خنک شدن آهسته مورد نیاز است، زیرا خارج کردن سریع اقلام از فور می تواند باعث ترک خوردن آنها شود، در حالی که خنک شدن تدریجی از ورود هوای بالقوه مضر حاوی ارگانیسم های آلوده به داخل آون جلوگیری می کند.

علاوه بر این، تمام اقلامی که نیاز به استریل شدن دارند نیز باید خشک شوند – استفاده از دمای 60 درجه سانتیگراد در هنگام استفاده معمول از ظروف شیشه ای قابل قبول است.

  • استفاده های دیگر

علاوه بر این، آون های آزمایشگاهی برای انجام آزمایش مواد، تجزیه و تحلیل ویژگی هایی مانند تعیین استحکام کششی، تغییر شکل و انعطاف پذیری محصولات تولیدی، استحکام لحیم کاری در تخته های مدار و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

آون‌های آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی، پزشکی قانونی و محیط‌زیست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند که کاربرد آن‌ها تخصصی‌تر است. در آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی، از آون‌های خلاء با پیکربندی ویژه برای ایجاد اثر انگشت استفاده می‌شود، در حالی که آزمایشگاه‌های بیولوژیکی از آون های جابجایی گرانشی برای حذف آلاینده‌های میکروبیولوژیکی در تجهیزات آزمایشگاهی، همراه با آون‌های خلاء برای چسباندن بسترها به سطح فیلترها استفاده می‌کنند. در جاهای دیگر، آزمایشگاه‌های محیطی نمونه‌ها را قبل و بعد از خشک شدن وزن می‌کنند تا میزان رطوبت آن‌ها مشخص شود.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : آون آزمایشگاهی, فور آزمایشگاهی, خشک کن آزمایشگاهی, استریل کننده آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت: 11:28

اتوکلاو با آون

 

تفاوت های فور یا آون آزمایشگاهی چیست؟

اگر در حال خشک کردن، نرم کردن، یا استریل کردن هستید، انتخابی از آون ها و فناوری های گرمایشی برای انجام کار دارید. در اینجا مروری بر انواع مختلف داریم:

آون

آون آزمایشگاهی جابجایی جاذبه:

  • جایگزین کم هزینه (برای فور های همرفت مکانیکی) زمانی که یکنواختی دما در درجه اول اهمیت قرار ندارد
  • زمانی استفاده شود که پودر یا ماده ای که باید گرم یا خشک شود در اثر جریان هوای تولید شده توسط فن مختل شود.

آون آزمایشگاهی همرفت مکانیکی:

  • دارای یک فن موتوری برای فشار دادن هوا به داخل عناصر گرمایشی و داخل محفظه است
  • فن توزیع یکنواخت تر هوا را امکان پذیر می کند
  • برای یکنواختی دمایی خوب یا زمان گرم شدن/خشک شدن سریعتر طراحی شده است

آون ایمنی:

  • این آون‌های جابجایی مکانیکی حاوی یک صفحه دمنده هستند که در صورت وقوع انفجار در داخل آون از شما در برابر آسیب محافظت می‌کند.
  • ضد انفجار نیست – از احتراق مواد فرار جلوگیری نمی کند
  • در صورت وقوع انفجار، پنل دمنده نیروی انفجار را از شما دور می کند

آون وکیوم:

  • در مواقعی که به کمبود جو یا جو بی اثر نیاز دارید استفاده کنید
  • گرمایش در خلاء رخ می دهد که در آن جابجایی هوا وجود ندارد. نمونه قفسه را در دستگاه قرار دهید تا گرما از دیواره های جانبی از طریق قفسه فلزی به نمونه منتقل شود.
  • نیاز به پمپ خلاء جداگانه دارد
شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : چمبر آزمایشگاهی, چمبر پایداری, چمبر تست دما و رطوبت, چمبر تست شرایط محیطی, انکوباتور آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 107 تاريخ : دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت: 11:27

انکوباتور

چند نوع انکوباتور در دنیا وجود دارد و چه تفاوت هایی دارند؟

انکوباتور، محفظه ای عایق که در آن دما، رطوبت و سایر شرایط محیطی را می توان در سطوح بهینه برای رشد، جوجه کشی یا تولید مثل تنظیم کرد. سه نوع اصلی انکوباتور وجود دارد: جوجه کشی طیور، انکوباتور نوزاد و انکوباتور باکتریولوژیک.

 

از دستگاه های جوجه کشی طیور برای گرم نگه داشتن تخم های بارور شده جوجه ها تا زمانی که آماده جوجه کشی شوند استفاده می شود. اینها قدیمی ترین نوع انکوباتورها هستند. اتاق هایی که با آتش گرم می شدند توسط مصریان باستان و چینی ها برای جوجه کشی از تخم مرغ استفاده می شد و انکوباتورهای بعدی از لامپ های نفت سفید برای گرم کردن هوا یا آب در مجاورت تخم ها استفاده می کردند. انکوباتورهای مدرن اتاق هایی هستند که با برق گرم می شوند. پنکه های برقی بزرگ هوا را برای حفظ دمای یکنواخت به گردش در می آورند و تخم ها حداقل هشت بار در روز به طور خودکار چرخانده می شوند. انکوباتورهای تجاری بزرگتر ممکن است تا 75000 تخم را در یک زمان نگهداری کنند.

 

انکوباتورهای نوزاد برای فراهم کردن محیطی گرم برای نوزادانی که نارس به دنیا می آیند یا سایر نوزادانی که قادر به حفظ دمای طبیعی بدن نیستند استفاده می شود. دستگاه انکوباتور نوزاد یک جعبه نسبتا کوچک با دیواره های شیشه ای است که ممکن است سوراخ هایی با دستکش های لاستیکی بلند داشته باشد که از طریق آن پرستاران می توانند نوزاد را اداره کرده و از آنها مراقبت کنند. اکثر دستگاه‌های انکوباتور نوزاد مجهز به دستگاه‌های خاصی هستند که می‌توانند غلظت اکسیژن را در داخل انکوباتور کنترل کنند. این امر ضروری است، زیرا برخی از نوزادان به دلیل بیماری های خاصی که ممکن است داشته باشند، به مقادیر بیشتر یا کمتر اکسیژن نیاز دارند. دستگاه انکوباتور نوزاد همچنین رطوبت داخل محفظه را تنظیم می کند.

 

انکوباتورهای باکتریولوژیکی محیطی کنترل شده را برای ترویج رشد باکتری ها یا سایر میکروارگانیسم ها در محیط های کشت مختلف فراهم می کنند. آنها محفظه های عایق بندی شده ای هستند که برای حفظ دمای ثابت به صورت ترموستاتیک تنظیم می شوند. هوای گرم روی قفسه‌ها یا قفسه‌های حاوی ظروف پتری، فلاسک‌ها یا سایر محیط‌های کشت به گردش در می‌آید. در پزشکی، از چنین انکوباتورها برای شناسایی میکروارگانیسم های بیماری زا که از بیماران گرفته می شود استفاده می شود. نمونه‌ای از خون، خلط، مخاط یا سایر ترشحات بیمار در محیط کشت داخل انکوباتور قرار داده می‌شود و پس از تکثیر میکروارگانیسم‌های موجود در نمونه، با اطمینان بیشتری می‌توان آنها را شناسایی کرد. انکوباتورهای باکتریولوژیک همچنین در میکروبیولوژی و بیوشیمی، در صنایع لبنی و سایر صنایع غذایی و در تصفیه خانه های آب و فاضلاب استفاده می شوند.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : انکوباتور آزمایشگاهی, انکوباتور معمولی, انکوباتور یخچالدار, شیکر انکوباتور معمولی, شیکر انکوباتور یخچالدار, شیکر انکوباتور یخچالدار دو قلو, نویسنده : Ferasati بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت: 11:18